mitformit

להמשך גלישה באתר

מה שואלים את הקייטרינג לפני סגירה?


מאת mit4mit | קייטרינג | 18:30 04/05/2007 | זמן קריאה: 4 דקות

לעיתים אנחנו לא שמים לב שההוצאה הגדולה ביותר בחתונה שלנו היא הקייטרינג. בין 60% ל-70% מסך כל ההוצאות לחתונה (כולל המקום, דיג'יי, צלם, שמלה וכדומה), נועדו כדי לגרום לאורחים שלכם לחזור הביתה שבעים, מאושרים, ומספרים על הסטייק המדהים שאכלו אצלכם בחתונה בכל מפגש אפשרי בשבעת החודשים הקרובים.

הקייטרינג מספק את האוכל בקבלת הפנים לפני החופה ואת האוכל האמיתי אחרי. לפעמים הדיל כולל בר אבל לא נתרכז בצד הזה של העסקה.

הדבר הראשון להחליט הוא שיטת ההגשה – שיטה קלאסית של הגשה לשולחן או דוכנים. ישנם יתרונות וחסרונות מובהקים לכל שיטה מעבר להבדלי הסגנון וההעדפות שלכם. אם יש לכם הרבה קהל מבוגר, או שאתם לא רוצים תורים אל האוכל וחושבים על אירוע קצת יותר רשמי  - כנראה שהגשה עדיפה בשבילכם. אם מצד שני התורים פחות בעייתיים לדעתכם ואתם לא אוהבים מלצרים מסתובבים, לא רוצים לקחת סיכון על שירות בעייתי או הגבלה על המנות שהאורחים יכולים לקבל, אז הדוכנים הם התשובה בשבילכם. בדקו האם הקייטרינג עובד בשיטה המועדפת עליכם לפני שאתם אפילו מגיעים אל הספק. חשבו מה אתם רוצים שיהיה על השולחן בכל מקרה. האם אתם רוצים בקבוק יין על כל שולחן מראש (כדי להוריד מהלחץ על הבר בחתונה ששותים בה הרבה)? האם אתם רוצים סלטים מסוימים מראש על השולחן? אל תשכחו לבקש ודאגו שהשולחנות לא יהיו עמוסים מדי.
כמו רוב ספקי החתונה, כמות האורחים שלכם משחקת כאן תפקיד חשוב. מחיר הקייטרינג מתבסס על מחיר למנה, לפי איזשהו קנס על שינויים גדולים מדי (למעלה או למטה) לקראת החתונה. ככל שיהיו לכם יותר אורחים תוכלו להתמקח על המחיר יותר אבל בנוסף תוכלו לבקש יותר מבחר – יותר מנות ראשונות בקבלת הפנים, יותר מנות או מבחר בדוכנים אם יש לכם כאלה וזו נקודה חשובה. כשאתם מגיעים לדון על המחירים דאגו שיהיה לכם מושג כללי על כמות האורחים שלכם. הקייטרינג אמור לספק בין 10%-15% רזרבה למקרה שיבואו יותר אורחים (כמובן שתשלמו על הרזרבה הזו). כמו כן, אם יבואו פחות מדי אורחים – תשלמו על מנות שלא הוגשו. כדאי לנסות ולדבר גם על המקרה הזה ולראות אם העסק מוכן להתגמש מולכם. אל תתחייבו על מספר כמה חודשים לפני האירוע אלא על מספר כללי ומשוער של אנשים. בקשו לסגור על המספר הסופי שבוע או פחות לפני החתונה בתקווה שעד אז תדאו יותר טוב מי מהאורחים מגיע ומי מלווה אותם. חשוב גם לבדוק לפי מה מחייבים אתכם – אנשים לשולחן או כל שולחן שנפתח. אם לפי הדרך השנייה, כמה אנשים בשולחן?
מיקוחים - אם לא הצלחתם לקבל הנחה עבור מחיר מנה, בקשו שיצ'פרו אתכם. למשל, בקשו חטיף מסתובב נוסף, סלטים נוספים, עוד קינוחים או שדרגו מבחר דגים עם דג יקר יותר. לרוב קל יותר לקייטרינג לצ'פר אתכם מאשר להוריד שקל מהמחיר. אם הצלחתם להפוך חלק מה -"או" ב-"גם" אז בכלל שיחקתם אותה.
מנות ילדים -  כל קייטרינג נוהג אחרת. יש כאלו שעד גיל 6 לא משלמים עבור המנה. יש כאלו שעד גיל 4. בררו לגבי מחירי מנות הילדים.

טעימות - זוהי מהות העניין. בתכלס, אתם משלמים על אוכל טעים. וחם. והרבה. השתדלו לא לחתום על חוזה ללא טעימות. הקייטרינג ירצה אפשרות כזו בחוזה כדי להוריד את כמות אוכלי החינם. אם הדבר לא מתאפשר מכל סיבה כלשהי (דיל עם המקום שכולל קייטרינג, או מכל סיבה אחרת), דאגו להשאיר מקום בחוזה שמאפשר לכם לסגת מהחוזה אם האוכל לא מתאים לכם.
מה לשאול את הקייטרינג
מה לשאול את הקייטרינג
המלצות וביקור באירוע - הרבה אנשים יציעו לכם לבקר באירוע ואין ספק שזה אחד המדדים הטובים והאמיתיים ביותר שאפשר לקבל. מצד שני, זו חוצפה לא קטנה שכולם רוצים לעשות ואף אחד לא רוצה שיעשו להם. הדבר השני הטוב ביותר הוא לקבל חוות דעת מחברים או מאנשים שאתם סומכים עליהם. נסו לשאול קצת מעבר לאיכות האוכל עצמה – על איך הייתה ההגשה, התורים, עד מתי היה אוכל ומתי יצאו הקינוחים, קפה וכדומה. אורחים רבים לא שמים לב לפרטים האלו אלא אם כן כבר התחתנו או שהם בתהליך, אז שווה להדריך אותם מראש אם אפשר. בקשו שישימו לב לפרטים שחשובים לכם. תוכלו גם להסתכל באתר מתחתנים למען מתחתנים כדי לקבל חוות דעת נוספות. נסו לראות כמה חוות דעת כל ספק מקבל וממי. אל תסתמכו בצורה עיוורת (וזו עצה כללית למידע שנמצא ברשת).
תפריט - דאגו לתפריט מעודכן וסקסי ולא דברים מימי הסבתא. תמיד תחשבו גם על טורפי הבשר וגם על הצמחוניים. יהיו אנשים מכל סוג באירוע שלכם. אל תשכחו ללכת מצד אחד על מכנה משותף רחב (סלטים פשוטים ולחם) ומצד שני על דברים יותר מעניינים (סושי ואנטריקוט). אני ממליץ גם לשים לב לאוכל בריא יותר ומטוגן פחות, תתרמו קצת לבריאות של האורחים שלכם באותה ההזדמנות... תנו תשומת לב מיוחדת לקינוחים – היום אפשר להגיע לרמה מדהימה של קינוחים פרווה אבל לא כל קייטרינג מצליח לעשות את זה.
זמנים - יש כמה דברים שעליכם לקבוע על האירוע עצמו: מאיזו שעה ועד מתי מזנוני האוכל יהיו פתוחים? ספקים מסוימים מאפשרים דוכן אחד או שניים פתוחים עד סוף האירוע (מומלץ אם האירוע שלכם צפוי להיות ארוך). בנוסף, ודאו שהקייטרינג מתחייב (בחוזה!) שאף מנה, לא משנה כמה היא פופולארית, לא תיגמר באמצע.

צוות המלצרים -  וודאו שצוות המצרים אינו כולל ילדים קטנים חסרי ניסיון שלא יודעים לבטא את שמות המנות (חשוב מאד במקרים של שיטת ההגשה). ודאו שהמלצרים לובשים בגדים ייצוגים ומכובדים (בלי חולצות בטן וקישקושים) וששערם אסוף למשעי.
אפשר לקחת – אל תתביישו בסוף האירוע לבקש שיארזו לכם מהמנות שנותרו. יש מקרים שהקייטרינג עושה זאת מבלי לשאול ויש כאלו שמיד זורקים את כל הנותר.

והערה כללית – כמו עם האולם, צריך להבין מי סופר את האנשים (אם אתם לא סומכים על הקייטרינג) ומי מאשר הוספה של רזרבות (עדיף שזה לא יהיה אתם אלא מישהו שאתם סומכים עליו והגדרתם לפני החתונה).

מזל טוב! ושתהיה לכם חתונה מושלמת!
מאת ליאור
פורסם ב-16.04.07