mitformit

להמשך גלישה באתר

כללי זהב לתזונה בריאה ומאוזנת – לקראת החתונה (ולא רק)


דיאטנים | 17:58 01/08/2017 | זמן קריאה: 4 דקות

כולנו מכירים את זה. כשאנחנו דואגים לגוף שלנו ומזינים אותו באוכל ושתייה מספקים ובריאים, אנחנו נראים יותר טוב, מרגישים יותר טוב, נמרצים, עירניים ובמצב רוח טוב יותר. רובנו לא מצליחים לשמור על תזונה מיטבית בכל רגע ותקופה בחיים, לכן אירוע כמו החתונה הוא הזדמנות נהדרת לשנס מותניים ולהזין את הגוף והנפש שלנו בהרבה בריאות.

כלל זהב מס' 1: מים מים ועוד מים

גם בקיץ וגם בחורף, מים הוא כלל הזהב הראשון בחשיבותו. הגוף שלנו מורכב מכ-70% מים, לכן זה רק הגיוני שלשתות כמות מספקת של מים היא ה- א'-ב' של תזונה בריאה. מים גורמים לתחושת שובע, מרגיעים, עוזרים לחילוף החומרים, מורידים נפיחות, משפרים את מראה עור הפנים והגוף שלנו ותורמים משמעותית לתחושה ולמראה זוהרים יותר.

המלצה שלנו: בדקו כמה מים אתם צריכים לשתות בהתאם לעונה, לרמת הפעילות שלכם וכדומה, חלקו את הכמות לאורך היום ודאגו להסתובב עם בקבוק מים וידיעה של כמה שתיתם וכמה נותר לכם כדי להגיע למכסת המים היומית.
כלל זהב מס' 2: 5 ירקות ביום

אכלו כל יום 5 ירקות, שונים ומגוונים. ירקות מכילים "נוגדי חמצון" (אנטי-אוקסידנטים) שעוזרים להילחם בתהליכי ההזדקנות של תאי הגוף והעור. כל ירק מכיל פיגמנט אחר ומכאן גם חומר פעיל אחר. לכן החשיבות לגוון בירקות שאתם מספקים לגוף שלכם.

המלצה שלנו: חתכו לכם קופסת ירקות בכל בוקר וסיימו אותה עד הערב. 
5 ירקות ביום5 ירקות ביוםתמונה:(White - לחגוג אינטימי)

כלל זהב מס' 3: העדיפו פחמימות עם סיבים

אם אתם מתלבטים בין לחם לבן ללחם מלא, בחרו בלחם המלא. דגנים מלאים (כמו אורז מלא, קינואה, לחם מלא ועוד) מכילים סיבים תזונתיים העוזרים לפעילות תקינה של מערכת העיכול, גורמים לתחושת שובע ומאזנים את רמות הסוכר בדם.
בנוסף, הם מכילים ויטמינים כמו ויטמין B שחשוב מאוד לזיכרון ולמניעת אנמיה.
כלל זהב מס' 4: צמצמו צריכה של מזונות מעובדים

כשאתם קונים מוצר מזון בסופר, הסתכלו על רשימת הרכיבים. אם יש בו מעל 10 רכיבים, נסו לבחור במוצר אחר עם פחות רכיבים. ככל שיש במוצר מזון יותר רכיבים, כך הוא מעובד יותר וסביר להניח שהוא מכיל יותר חומרים משמרים, שומנים, מלחים, צבעי מאכל ושאר מרכיבים שממש לא תורמים לבריאות, לתחושה ולמראה שלכם.
כלל זהב מס' 5: פעם בשבוע - תתפנקו

מחקרים מראים שאם אנחנו נמנעים לחלוטין ממאכלים שאנחנו אוהבים, התוצאה עלולה להיות הפוכה: ברגע של חולשה, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו אוכלים כמות כפולה (או כפולה ומכופלת) ממנו. לכן, הרשו לעצמכם פינוק שבועי, בין אם זה גלידה, עוגה, המבורגר, או כל מאכל אחר שאתם אוהבים במיוחד (וששווה לכם את העובדה שהוא לא ממש שיא הבריאות). כך אתם מעלים משמעותית את הסיכוי שתוכלו להמשיך לנהל אורח חיים בריא בשגרה, בלי להישבר ולהגיע לבולמוסים של מאכלים שמנעתם מעצמכם.

פעם בשבוע - תתפנקו.
פעם בשבוע - תתפנקו. תמונה:(בראף)
כלל זהב מס' 6: לקום בבוקר עם בטן שטוחה

רוצים לקום בבוקר עם בטן שטוחה? סיימו את הארוחה האחרונה בערב קודם בין השעות שבע לשמונה בערב.
בנוסף, אם תקפידו על שתיית מים מרובה גם בבוקר, תשיגו תוצאות עוד יותר טובות.
כלל זהב מס' 7: התרחקו מסוכר לבן כמה שאפשר

סוכר לבן אמנם גורם להפרשה של חומרים מעוררים ומשפרי מצב רוח במוח שלנו, אבל אחרי העלייה מגיעה ירידה, והיא ירידה חדה. הסוכר הלבן מתנהג ממש כמו סם – אם נצרוך ממנו מעט, הגוף שלנו ידרוש עוד והכמות שצרכנו עד כה כבר לא תספק אותנו.
מה עושים? מחליפים במאכלים בריאים וטעימים לא פחות (למרות שעל טעם וריח באמת שאין מה להתווכח).

המלצה שלנו: פירות, טחינה, שקדים, אגוזים וחבריהם הם תחליפים מעולים לסוכר הלבן.

התרחקו מסוכר לבן כמה שאפשר
התרחקו מסוכר לבן כמה שאפשר תמונה:(עדן על המים)
כלל זהב מס' 8: פעילות גופנית

הקפידו על פעילות גופנית לפחות פעמיים בשבוע. אנחנו לא מדברים כאן על כללי זהב לירידה במשקל, אלא על כללי זהב לבריאות, מראה ותחושה טובה, ופעילות גופנית עושה את זה באופן נהדר!
היא עוזרת לחטב את הגוף, מגבירה את קצב חילוף החומרים, כאשר מדובר בפעילות אירובית - היא משחררת אנדורפינים מרימי מצב רוח, ובאופן כללי עושה פלאים לגוף ולעור הפנים.

המלצה שלנו: מצאו את הפעילות הגופנית שאתם מספיק אוהבים או שנוחה וקלה לכם מספיק כדי לעשות אותה לפחות פעמיים בשבוע, כל שבוע.
כלל זהב מס' 9: אכלו 2 מנות דג בשבוע

דגים ממים עמוקים מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3, הידועות כחומר אנטי דלקתי. בנוסף, שומן בריא זה המגיע מדגים עוזר להפחית את רמות השומן הלא טוב בדם.

המלצה שלנו: כשבא לכם מנה משביעה בלי תחושת הכבדות של אחרי, זכרו שהחלפת בשר בדג היא פתרון מצוין לזה.
כלל זהב מס' 10: תכנני מראש אירועי אוכל מיוחדים

יוצאים לאכול בחוץ? יש לכם אירוע? תכננו את היום שלכם מראש, כדי למנוע חרטה ואשמה אחר כך. אם אתם יודעים שלפניכם ארוחה גדולה או שווה במיוחד בערב, אכלו באותו היום ארוחת בוקר קלה, צהריים בלי מנת פחמימה (כלומר, ארוחה המורכבת ממנת חלבון ומנת ירק, לפי מה שאתם אוהבים), פרי ויוגורט אחר הצהריים.

המלצה שלנו: אל תצומו או תפחיתו יותר מדי במזון באותו היום, כדי שלא תגיעו מורעבים לארוחה. בארוחה עצמה, נסו להתמקד באוכל ולא בנשנושים. אתם יכולים להפוך אותה לפינוק השבועי שלכם, ואם אפשר – חלקו עם אחרים את הקינוח שבא לכם עליו.
הכתבה נכתבה בשיתוף הדס רק - דיאטנית קלינית
התכוננו לאירועים מיוחדים מראש
התכוננו לאירועים מיוחדים מראש צילום:(קדם מתחם אירועים)

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו