mitformit

להמשך גלישה באתר
כפתור ימני פתח שיחה חדשה כפתור שמאלי
חזרה לעמוד שיחות ראשי כפתור שמאלי
תמונת משתמש

שמלה אצל תופרת - כדאי שתדעו מראש!

0

like
ציוצים16 | השיחה נפתחה  לפני 7 שנים
אני מעבירה לכם את מכתבי זה    מאחר ואני מרגישה  חובה לשתף את  הכלות לעתיד במה שאני וביתי הצעירה עברנו - ולתת עצה שתחסוך מהכלה את הדרך המעייפת - בתפירת השימלה - אצל תופרת .  . היום, אחרי הנסיון הכושל  - אני ממליצה בחום : בחרו שמלה בסלון כלות... הצביעו על הדגם שמצא חן בעיניכם ....ולכו על זה...  - תוכלו לתקן ככל העולה על רוחכם...לשנות ולהתאים את הדגם לגופכם אך האיכות שתקבלו תהייה מעל כל שמלה שתתפרו אצל מה שנקרא בימים אלה תופרת/מעצבת. יכולתי להשוות בין שתי החוויות -  - והמסקנה היחידה שהגענו אליה..(בנותי ואני...ועוד כל חברה שהסתבר שכלתה..או ביתה תפרה אצל תופרת...) ש- תפירת השימלה במקום שאינו מקצועי וידוע  ... ארוכה ומעצבנת..ואצלנו לפחות.. היתה מאכזבת  מ כ ל   הבחינות. כנראה לא משנה כמה התופרת תהייה מוכשרת... הדרך בה הדברים מתבצעים - מעייפת ומתישה.  מספר המדידות גבוה  ושימלת החלומות עליה חלמת... בדר"כ  ל א  תהיה בסופו של דבר  זו שחשבת עליה..בחלומותייך. בכדי לקבל את העבודה - התופרת תחייך אלייך ותבטיח לך הכל...: "ודאי שאפשר  להעתיק דגם זה או אחר" .."לשלב דגם זה עם דגם אחר.". אבל.בעת הביצוע -אתה קולט מיידית במדידה השנייה או השלישית מקסימום... שהשימלה שהולכת ומתהווה מול עיניך..היא  .."כמעט... "  הבד אינו אותו בד, הגימור אינו אותו גימור זוהר שאתה רואה בסלון הכלות ..זה עם השם שהולך לפניו.    התחלנו כמו כולם.. בדיזנגוף... הרבה עיצובים, שמלות מקסימות, תחרה , בלי תחרה..צמוד, "קציפתי" ועוד . המבחר אדיר וכל שימלה נראית יפה יותר מהקודמת... ברוב השמלות שמדדה ביתי היא עמדה למולי כנסיכה  . היא לא שמנה מידי לא רחבה מידי או נמוכה מידי  . לכל מקום שנכנסנו לא הפסיקו להחמיא לגופה .  היא מדדה שמלות שפשוט זהרו עליה ,...   שישבו עליה מדהים . אבל הבחירה היתה  קשה   . אחד הדגמים הראשונים שמדדה שבה את ליבה...  אך  באופן עקרוני היא לא הסכימה (למרות כל תחנוני )  לשלם את הסכום הנכבד.." לשימוש של 3-4 שעות" .   איכשהו הגיעה לידיעת ביתי המלצה על  תופרת...מאחת שכן היתה מרוצה -  וכך נפלה ההחלטה -ללכת על תפירת  הדגם הראשון שכבש אותה...בשילוב עם דגם אחר שאהבה בו את החלק הקדמי כמה הצטערנו בהמשך על החלטה זו! כמה הצטערתי שלא היתה ביקורת כמו זו אותה אני כותבת עתה... ממנה יכולתי להתרשם..ולהבין לקראת מה אנו הולכים.  .  - אני יכולה להגיד בוודאות שהבחירה בתופרת - גרמה לנו לעגמת נפש אדירה  ( ושמעתי על עוד הרבה מקרים שכאלה מסביבי ) . המילים היפות, החיוכים , היחס החביב.. הופך למאוד לא חביב כאשר אתה רוצה שינוי זה או אחר.. כשאתה מגלה שבמדידה ה5 המצב מהמדידה הקודמת לא השתנה... כשאתה מגלה ששילוב של 2 דגמים הופך לא בדיוק לשימלת החלומות... וצצות  בעיות - שלא יכולת  לדעת עליהן מראש. לפתע -  נשמע יותר ויותר  המשפט ... "אבל אי אפשר אחרת".  ללא כל ידע בתפירה או עיצוב נאלצתי לספק לתופרת המדופלמת רעיונות לפתרון בעיות שנוצרו.   אני שוב חייבת לציין שעם ביצוע ההזמנה אצל התופרת - נאמר לנו ש"הכל" אפשרי.. אך במשך הדרך..גילינו שפתאום הדברים לא ממש כל כך פשוטים.. החיוכים והסבלנות נעלמו  .וההרגשה שלנו כבר מהמדידה ה 3 היתה... שהדרך לקבלת השימלה המיוחלת הולכת והופכת לארוכה..ארוכה מידי -   ובהחלט ..לא כיפית..   כבר בשלב זה ,גם אני וגם ביתי הצטערנו מאוד  על קבלת ההחלטה  ..לא לבחור שימלה מוכנה... שתותאם למידותיה כפי שעשתה ביתי הבכורה .   הדרך להגעה לשלב של  "לשביעות רצוננו " היתה ארוכה  .  בכל מדידה גילינו בעיה חדשה..  שלא לדבר על כך שהשלבים בתפירת השמלה..פשוט התארכו ללא סוף .  לאחר שנלקחו המידות  -בפגישה נוספת  - קיבלנו  כותונת ..נטו ..ואחר כך  בכל מדידה נוסף משהו... ...עוד פגישה , עוד מדידה עוד תיקון ועוד תיקון- .... .   הדף קצר מלהכיל את כל הפרטים  וזה גם לא העניין..העניין הוא  שעד שקיבלנו את התוצר הסופי..   "נפגשנו"  עם השימלה   לפחות 10 פעמים או יותר.השימלה הפכה מול עינינו ל "משומשת"  . בשלב מסויים  כשהרגשנו שהדגם שיצא הוא לא זה לו ייחלנו.... לילה ללא שינה גרם לי ללחוץ על ביתי להתקשר ולהתייעץ כיצד ניתן לפתור את הבעיה.....(הרי בשביל זה הלכנו לתופרת.. בכדי שנוכל לשנות במידה ואיננו מרוצים..) אכן ניתן פתרון כלשהו... אבל קשה לי להגיד שביתי ואני - יצאנו מגידרנו מהתוצר הסופי.    העליונית שהובטחה לנו  ...הפכה לפיסת בד ארוכה . , פס התחרה שביקשנו מסביב להינומה נתקל בתשובה שמדובר בהרבה מטר תחרה...וזה ייקר את השימלה..בקיצור בלתי אפשרי..   אני חייבת  להזכיר כאן שוב את החוויה הנהדרת שעברנו עם ביתי הבכורה  שבחרה לקנות את השימלה המיוחלת בסלון כלות .  לא היה רגע בשלבי המדידה שהיה מעיק..או בעייתי . כל החוויה זכורה לנו כחוויה כיפית , כדבר נעים ונחמד. הטיפול לאורך כל הדרך היה מקצועי בצורה בלתי רגילה , האנשים מסביבנו היו נעימים, היתה השתתפות בשמחה , ידע ונסיון מדהים בקבלת פתרונות יצירתיים  והדבר הכי חשוב הוא שהשימלה יצאה מהממת - ואין לי מילים להלל ולשבח את המעצב שלא אנקוב בשמו  כרגע - כי כוונתי היחידה בכתיבת שורות אלו...ויסלחו לי התופרות ... ביחרו בסלון כלות!!! הוסיפו עוד 2000 , 3000 ..4000 שקל,  אבל כל שקל  שווה...   אני חייבת  לציין ולהדגיש שמה שנאמר כאן הוא על סמך נסיוני האישי כאם הכלה ועל  העובדה שבהחלט הצטערנו על ההחלטה לתפור את שמלת חלומותיה של ביתי אצל תופרת .  מקווה שתפרסמו מכתב זה במקום - שכל כלה תוכל לראותו ולעשות טוב טוב את השיקול הנכון בעת קבלת ההחלטה היכן לעשות את שמלת הכלה שלה.   כלות יקרות - עשו כל אחת את השיקול שלה.. אך דעות מהי הדרך המצפה לכן בהמשך...      
תמונת משתמש
0 תווים (2 תווים לפחות)
הצג את פרטי האישיים