mitformit

להמשך גלישה באתר

לתכנן חתונה בתקציב שלכם – ההזמנות


הזמנות לחתונה | 17:22 23/03/2017 | זמן קריאה: 5 דקות

כשמדובר בהזמנות לחתונה אפשר לצמצם את העלויות בקלות ובצורה משמעותית יחסית, ואפשר גם להשקיע סכום לא מבוטל. הכל תלוי בהעדפות האישיות שלכם. הכתבה שתעשה לכם סדר בכל הנוגע להזמנות החתונה – מה מוזיל ומה מייקר ולמה כדאי לשים לב. לגזור ולשמור.

כמה עולה הזמנה ממוצעת?

לבתי הדפוס יש בדרך כלל כמה עשרות תבניות (טמפלייטים בשפה המקצועית) מהן תוכלו לבחור. אם אתם הולכים על תבנית מוכנה, בלי עיצוב עצמאי שלכם, ובוחרים בהזמנת חתונה בגודל סטנדרטי של 12*18 ס"מ, לרוב תשלמו על ההדפסה בלבד.
בשורה התחתונה: אנחנו מדברים על עלויות הדפסה של 1-3 ₪ להזמנה, כאשר למחיר זה עליכם להוסיף את עלות הבולים עבור כל הזמנה שתשלחו בדואר ישראל ומומלץ בדואר 24 כדי שחלילה לא תגיע אחרי החתונה... 

כמה עולה הזמנה ממוצעת?
כמה עולה הזמנה ממוצעת?צילום:(המכולת)
מה מייקר לכם את ההזמנה? 

שני אלמנטים כלליים יוסיפו לכם עלויות להזמנת החתונה: האחד הוא עיצוב גרפי של ההזמנה. אם אתם לא בעניין של תבניות מוכנות שמציעים בתי הדפוס השונים, אתם יכולים לפנות למעצב (של בית הדפוס או מעצב חיצוני) שיעצבו לכם את ההזמנה בדיוק כמו שאתם רוצים. 
בשורה התחתונה: עיצוב גרפי אישי נע בממוצע בין 200-800 ₪ עבור העיצוב בלבד, בהתאם למורכבות העיצוב, עלות תמונה/אימג' במידה ויש, איור במידת הצורך וכמובן תמחור המעצב/ת שבחרתם. למחיר זה אל תשכחו להוסיף עלויות הדפסה ובולים, כפי שפירטנו בסעיף הקודם.

עיצוב גרפי של ההזמנה
עיצוב גרפי של ההזמנהצילום:(המקשט)
האלמנט השני שמייקר את עלות הזמנת החתונה הוא כל דבר בהזמנה שלכם שחורג מהסטנדרט, אם זה גודל לא סטנדרטי של ההזמנה, הבלטה, עיטורי זהב (פויל בעגה המקצועית), נייר מיוחד (ממוחזר, פנינה וכו'), קופסה, מגנט ועוד.
בשורה התחתונה: אפשר להגיע בקלות ל- 5-10 ₪ להזמנה, כאשר כל קישוט, הטבעה, עיטור זהב וכדומה שתוסיפו ייקר את המחיר להזמנה. גם כאן, חשוב שתזכרו להוסיף למחיר את עלות הבולים והמעטפות עבור כל הזמנה שתשלחו בדואר.
סוג הדף
סוג הדףצילום:(פרי פרינט)
רוצים להוזיל את עלות ההזמנות? יש כמה דרכים לעשות את זה.

דרך 1# להוזיל עלויות: סוג הנייר – כשאתם יושבים לבחור הזמנה מתוך קטלוג ניירות שונים בבית הדפוס או כשאתם מחפשים השראה להזמנה, יש סיכוי טוב שתתאהבו בנייר לא סטנדרטי ומיוחד. נכון, ניירות לא סטנדרטים יכולים להיות מאוד יפים וייחודיים, אבל תחשבו על כל הזמנות החתונה שקיבלתם בחייכם. א', סביר להניח שכולן סיימו את חייהן בפח, אחרי לא הרבה זמן. ב', שמתם לב כשקיבלתם אותן אם הנייר רגיל או מיוחד? כנראה שלא...סביר להניח שהתמקדתם בעיצוב, או אפילו רק בפרטים שרשומים בהזמנה. לכן, חשוב שתחליטו ביניכם לבין עצמכם עד כמה חשוב לכם שההזמנה תהיה מיוחדת מבחינת נייר ואלמנטים, למול התקציב שלכם והוצאות אחרות שעוד יהיו לכם (ועליהם תוכלו לקרוא בכתבות האחרות בסדרה: מקום האירוע ומוזמנים, צילום, מוזיקה בחתונה, שמלת כלה וחליפת חתן).
דרך 1# - סוג הנייר
דרך 1# - סוג הניירצילום:(המכולת)
דרך 2# להוזיל עלויות: סקר שוק וריכוז הדפסות – כמו במשימות אחרות שקשורות לתכנון החתונה, גם כאן – השקעה בסקר שוק בין בתי הדפוס השונים יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף. הסיבה היא שיש פערים משמעותיים בין המחירים שמציעים בתי דפוס שונים, גם באותו מיקום גאוגרפי, וודאי בהשוואה בין בתי דפוס במרכז הארץ או בתל אביב לבתי דפוס מחוץ לעיר ומרוחקים יותר מהמרכז. אם אתם לא רוצים להתחיל להתרוצץ בין הספקים השונים, בדקו ספקים מומלצים, והיעזרו בבתי דפוס שמציעים שירותים אונליין ושליחויות.
כמו בהרבה שירותים אחרים שבנויים על כמות, גם כאן – ככל שתדפיסו יותר הזמנות, כך תרד עלות ההדפסה שלכם פר הזמנה. לכן חשוב לצאת לסקר השוק עם הנתון של כמה הזמנות תצטרכו או תרצו להדפיס. למספר זה תוסיפו אקסטרה של כ-15% אחוז. למה? כי עדיף שתישארו עם כמה הזמנות ספייר על פני האפשרות השנייה, בה תצטרכו להדפיס עוד כמה הזמנות שחסרות לכם (כי מספר המוזמנים גדל, כי כמה הזמנות נמעכו או התלכלכו לכם וכדומה). לרוב הדפסה נוספת של הזמנות בודדות תייקר לכם משמעותית את עלות ההדפסה פר הזמנה.
טיפ זהב: הלכתם על בית דפוס? לפני שאתם עושים את ההזמנה, חשבו אם יש לכם צרכי דפוס נוספים לחתונה: שלטים לשולחנות, לבר, לכניסה, או למזכרת, מגנטים SAVE THE DATE או כל אלמנט מודפס אחר. ריכוז הזמנות יכול לחסוך לכם בעלויות ההדפסה גם של ההזמנות וגם של ההדפסות הנוספות שתעשו גם כך.
דרך 2# ריכוז הדפסות
דרך 2# ריכוז הדפסותצילום:(פרי פרינט)
דרך 3# להוזיל עלויות: תעצבו לבד – צמצום עלות העיצוב הגרפי של החתונה יחסוך לכם ברגע כמה מאות שקלים לפחות. אם התמזל מזלכם ויש לכם או לבן/ת הזוג ידע בתחום העיצוב, לכו על זה. אבל גם אם לא, זה לא אומר שאתם חייבים לשלם לבעל מקצוע. אפשרות אחת היא לבדוק אם יש לכם חברים, קרובי משפחה, או מכרים שעוסקים בתחום וישמחו לפרגן לכם בעיצוב ההזמנה.
אפשרות נוספת היא להציע לסטודנט או לבוגר טרי של לימודי עיצוב שאתם מכירים לעשות ברטר – הם יעצבו לכם את ההזמנה לחתונה, יתמודדו עם פרויקט בחיים האמיתיים (תופתעו, אבל יש להתנסות כזו ערך עבור מי שלומד או סיים ללמוד הרגע), ולהם יהיה תוצר אמיתי להראות בתיק העבודות שלהם.
אפשרות נוספת היא להיעזר באתרים חינמיים שמיועדים לאנשים שאינם מעצבים – לעצב חומרים שונים בקלות. Canva הוא דוגמא לאתר חינמי נפלא שכזה. מסוקרנים? אולי זה אומר שכדאי לכם לנסות.
דרך 4# להוזיל עלויות: הזמנות אונליין – במייל / וואטסאפ או כל דרך שלא כוללת הדפסה– בימינו, שליחת ההזמנות בדואר ישראל היא לא האופציה היחידה. אתם יכולים לחסוך את כל עלויות ההדפסה והבולים על ידי שליחת ההזמנה לאורחים שלכם ברשת, אונליין. אם אתם מעצבים לבד, או שהעיצוב פחות חשוב לכם במקרה הזה עלות ההזמנות תהיה אפסית וגם תחסוך לכם המון זמן של התרוצצות לחלוקת הזמנות או שליחה בדואר.
כאן כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעצב הזמנה (אם לבד או ע"י מעצב) ולהעלות אותה לאתר ברשת, אליו תפנו את כל האורחים שלכם (בלינק שתשלחו להם במייל, בוואטסאפ, במסנג'ר, או בכל פלטפורמה דיגיטלית אחרת) או פשוט לשלוח כקובץ מצורף במייל (בהתחשב שיש לכם את כל כתובות המייל של המוזמנים) העלויות של אפשרות זו הן עלות העיצוב (שוב, אלא אם עיצבתם לבד או מתבנית מוכנה וחסכתם את המרכיב הזה) ועלות האחסון באתר אליו העליתם, במידה ויש כזו (אפשר כמובן גם להעלות לשרת חינמי כגון Google Drive). 
היתרון של הזמנות חתונה אונליין הוא הידידותיות לסביבה: חסכתם נייר, הדפסה ומשלוח, לא רק מבחינת ההוצאה הכספית, אלא גם מבחינה אקולוגית. אם זה שיקול ש-יקר ללבכם, גם זה חיסכון ראוי ביותר.
החיסרון הוא שיש אורחים שלא יראו את זה בעין יפה, במיוחד המבוגרים שבהם שמצפים לקבל הזמנה מודפסת באופן אישי ומבחינתם כל מה שדיגיטלי פשוט לא מכובד... אז לשיקולכם.

שלחו את ההזמנות און ליין
שלחו את ההזמנות און לייןצילום:(המקשט)
ולא לשכוח – לחלק את ההזמנות לפחות 3 שבועות מראש (ההמלצה היא חודש וחצי לפני החתונה) ולא לחכות לרגע האחרון.
הזמנה נעימה  :) 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו