מילון מונחים מלא בשיווק דיגיטלי - לעסקים


תחסכו מעצמכם שעות מול המחשב, בניסיון להבין מה לעזאזל רוצים מכם. איגדנו לפניכם את כל המושגים החשובים בעולם הפרסום הדיגיטלי. לגזור ולשמור.





חשיפה
חשיפה בעולם הדיגיטלי משמעה היכרות ראשונית של הצרכן עם המותג. היא מסמלת את השלב הראשון במשפך השיווקי, או במילים אחרות - ב"מסע הלקוח".

נכס דיגיטלי
הוא נכס וירטואלי שנמצא ברשת האינטרנט, אליו הגולשים נחשפים. בנכס צריך להיות כל המידע הרלוונטי על העסק שיעזור לכם לשווק את המוצר או השירות שלכם. חשוב שיופיע בו מידע בסיסי ופרטי התקשרות כמו טלפון, מייל וכדומה. דוגמאות לנכסים דיגיטליים: אתר, דף נחיתה, הפרופיל עסקי שלכם ב - mitformit, דף פייסבוק או אינסטגרם עסקי וכדומה.

כרטיס ביקור דיגיטלי
הוא כלי שעוזר לבעלי עסקים להסביר על השירותים שלהם. הוא בא להחליף את הכרטיס ביקור המודפס שאנחנו רגילים אליו. הוא מאגד את כל פרטי ההתקשרות והלינקים לכל הרשתות החברתיות, גלריות, תמונות ומידע הרלוונטי על העסק. כמו גם יש בו אופציה לניווט ישיר לעסק. בדיוק כמו הפרופיל העסקי אצלנו באתר שמהווה גם נכס דיגיטלי. 



דף נחיתה - בדומה לפרופיל העסקי באתר mitformit



טראפיק 
טראפיק = תנועה. זה בעצם מספר המבקרים שיש לנו בנכס הדיגיטלי שלנו. ככל שיהיו לנו יותר מבקרים כל חודש, כך בעצם הפוטנציאל של הערך של הנכס הדיגיטלי שלנו יעלה, ונוכל לייצר רווחים גבוהים יותר.
 
קמפיין חשיפה (טראפיק)
מטרתו לגרום לסקרנות ולחשוף את קיומו של העסק ללקוחות פוטנציאלים. קמפיין בסיסי וחשוב לכל מי שרוצה להביא תנועה רבה ככל האפשר לפרופיל של העסק. כאן יש חשיבות גדולה לנראות הפרופיל העסקי, למידע ולמודעות המוצגות בו. בשימוש במערכת הפרסום שלנו ניתן לבנות מודעת מיתוג (חשיפה) כך הלקוחות הפוטנציאלים יחשפו לשירות שלכם.

קמפיין לידים
אחד מסוגי הקמפיינים היותר חדשניים של פייסבוק. הקמפיין מאפשר לקלוט פניות של מתעניינים באופן ישיר מבלי שיעברו דרך הפרופיל העסקי ובעצם מבלי שהוצאנו אותו מהפייסבוק. הקמפיין מאפשר בשתי לחיצות להעביר את פרטיו ישירות לבעל העסק. מכאן התפקיד של ההנעה למכירה היא של העסק. 

וודמרקט
מרקט פלייס לזוגות מאורסים. "החנות הדיגיטלית" למוצרים ושירותים לחתונה באתר mitformit. כל ספק בתחום החתונות שנמצא במסלול more ומעלה, יכול לעלות מודעה של מיתוג, הטבה או הנחה לזוגות שגולשים באתר. האתר והמודעות מחוברות בעזרת פיקסל לרימרקטינג דינמי. הקמפיינים באזור הוודמרקט מתנהגים בדיוק כמו קמפיין לידים. כדי למקסם פניות, פרטי של הגולש כבר יופיעו בשדות יצירת הקשר, באם הוא מחובר למערכת. כל שנותר לו הוא רק ללחוץ על הכפתור.

וודמרקט - מרקט פלייס לזוגות מאורסים.


 
פיקסל
הפיקסל הוא מקטע קוד קצר אותו אנו מטמיעים באתר. הפיקסל מאפשר ליצור חיבור רציף של מידע בין מה שקורה במערכת הפרסום הממומן בפייסבוק, למה שקורה באתר שלנו. המידע שעובר דרך הפיקסל מאפשר לנו לדעת  מי ביקר באתר, מה הוא מחפש ומה הוא עושה. בהתאם למידע אנחנו יודעים לבצע פרסום מועיל יותר בעזרת רימרקטינג.

רימרקטינג
רימרקטינג (או גם ריטרגטינג) היא פעולה שבה אנחנו מחזרים אחרי לקוחות שכבר היו בפרופיל העסקי או באתר שלנו על ידי הצגת מודעות. הלקוח רואה את המודעות שוב ושוב כאשר הוא גולש באתר, בפייסבוק או באינסטגרם. המטרה להחזיר את הלקוח לאתר למטרת השארת פרטים.

רימרקטינג דינאמי
רימרקטינג דינאמי הוא מסע פרסום שמייצר באופן אוטומטי מודעה שונה לכל מי שביקר באתר לפי המודעות וודמרקט שהוא ראה באתר. כלומר, במידה לקוח נכנס לאתר והתעניין במודעה ספציפית, אותו מוצר או שירות יופיע במודעות בפייסבוק במקום פרסומות כלליות של האתר. זהו הכלי רימרקטינג הכי טוב שקיים היום.

Search engine optimization - SEO
זהו תהליך של הגדלת האיכות והכמות של התנועה (טראפיק) באתר על ידי הגדלת החשיפה של אתר או דף אינטרנט למשתמשים במנוע חיפוש באינטרנט. התוכן של הספקים באתר שלנו נסרק בצורה מידית ע״י גוגל ומחזק את כל הקישורים שיש בפרופיל העסקי (אתר / פייסבוק / אינסטגרם / וימאו / יוטיוב וכו') 

קידום אורגני
"קידום אורגני" זהו ביטוי הקשור ישירות למנוע החיפוש של גוגל וחוקיותו. מדובר בקדימות האתר שלנו בחיפוש בגוגל על פני המתחרים. פעולת הקידום היא בעזרת פעולות שתואמות את החוקיות של מנוע החיפוש. ככל שאנחנו משקיעים יותר ב - SEO וקידום מילות חיפוש באתר או בדף הנחיתה, כך הקדימות של האתר בחיפוש בגוגל תהיה גבוה יותר. קידום אתרים מתייחס לשיפור התוצאות שלא שולמו (המכונות תוצאות "טבעיות" או "אורגניות") ואינו שולל תנועה / מבקרים ישירים ורכישת מיקום בתשלום. 

חיפוש אורגני
חיפוש אורגני זהו נתון של כמות חיפושים שגולשים ביצעו בגוגל ודרכם הם הכירו את האתר שלכם. נתון זה יופיע בדו"ח גוגל אנליטיקס של האתר או הנכס הדיגיטלי. 

מילות חיפוש
מילים או ביטויים שגולשים מחפשים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. למשל: "חתונה קטנה", "צילום חתונה", "שמלת כלה מיוחדת" וכו'. למי שיש פרופיל עסקי ב - mitformit ניתן להוסיף מילות חיפוש  לתאור העסק ולתגיות כדי לחזק את הקידום האורגני.

דף נחיתה 
 דף נחיתה הוא דף אינטרנט פרסומי עם מלל מכירתי ועיצוב שמטרתו להוביל את הלקוח להשאיר פרטים. ישנם עסקים רבים שמשתמשים במודעת הוודמרקט כדף נחיתה,  המערכת שלנו מאפשרת
לייצא לינק, לאחר פרסום המודעה.

מותג
מוּתָג הוא מונח מתחום השיווק המתאר חברה, מוצר, קו מוצרים , שירות ואף אדם פרטי. המותג מביא עמו רגשות ותפיסות של הצרכנים כלפיו. 

יח"צ
יחסי ציבור הינה פעילות תקשורת המונים שמטרתה להשפיע על קהל יעד להשגת מוניטין רצוי. כתבה בבלוג, אתר, פורטל, עיתון, רדיו או טלוויזיה - הן דוגמאות לכתבות יח"צ.

מסע לקוח
המסלול שהלקוח עובר החל מהרגע בו נפגש עם העסק לראשונה ועד לסגירת עסקה מוצלחת. כלל הנקודות בהן הלקוח פוגש במותג. משלב החשיפה דרך מחקר רשת, השארת ליד, קבלת החלטה ורכישה. 
 

תמונה: מסע הלקוח



מוניטיזציה 
מוניטיזציה תרגום תנועת הגולשים בנכס הדיגיטלי לכסף.
 
מדד הצלחה
מדדים שנקבעים מראש ומטרתם להצביע האם הפרסום (קמפיין או אחר) הצליח או פחות.
המדדים יכולים להיות שונים אחד מהשני, שכן לכל בעל עסק יש מטרות שיווק  שונות. באינטרנט מדדי ההצלחה יכולים להיות מדדי כמות חשיפות, כמות כניסות לאתר או לנכס הדיגיטלי, כמות דפים נצפים, זמן שהות, כמות לידים, כמות הזמנות בפועל וכדומה.
 
Pay Per Click - PPC
אחת השיטות לפרסום ממומן בגוגל. מודעות שיופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל ולפעמים גם באתרים אחרים. בשיטה זו התשלום שמתבצע הוא פר הקלקה על המודעה, לא פר חשיפה. הסכום לתשלום נקבע מראש. כל גולש שלוחץ על המודעה שלכם מגיע לאחד מהדפים באתר או לדף נחיתה מיוחד.

CPM
שיטה נוספת לפרסום ממומן בגוגל. בשיטת CPM אתה משלם עבור חשיפת המודעה שלך ביחידות של 1,000 צפיות ללא קשר אם הקליקו על המודעה או לא. המודעה נחשפה ועל זה אתה משלם. 

PPC  Conversion - המרה
המרה היא הפעולה שתרצה להשלים לאחר לחיצה על מודעת PPC. בדיוק כמו מדדי הצלחה ישנם כמה סוגים של המרות. המרה יכול להיות כמות צפיות, תצוגות דף (חשיפה) או הורדה של קובץ. הכל בהתאם למדדי הצלחה. 
 
אינסייטס insight
בדיוק כמו שהמילון אומר: "תובנה". האינסייטס מאפשר לנו לראות נתונים ולקבל תובנות ממסעות הפרסום והתוצאות שלהן. נוכל לדעת מידע כמו: כמה גולשים ביקרו באתר, מהיכן הם הגיעו, מה חתך הגילאים שלהם ולאן הם המשיכו אח"כ. את המידע ניתן לראות דרך גוגל אנליטיקס או דרך מערכת הניהול באתר בלשונית ספוטלייט.

CTR
"שיעור הלחיצה" היחס בין המשתמשים הלוחצים על קישור ספציפי למספר המשתמשים הכולל שצפו בדף, בדוא"ל או בפרסומת. משתמשים בו בדרך כלל למדידת ההצלחה של קמפיין פרסום מקוון עבור אתר מסוים, כמו גם את היעילות של קמפיינים בדוא"ל. לפי מדד זה, הפרסום נחשב לאפקטיבי יותר ככל ששיעור הלחיצה על פרסומת גדול יותר.
 


קבלו יותר חשיפה לעסק שלכם
לחבילות פרסום מותאמות אישית



עוד כתבות שיעניינו אותך:
הטיפים, שיעזרו לכם להפוך כל שיחה לחתונה סגורה!
4 דקות קריאה
קרא עוד...
הידע השיווקי כמנוף להצלחה עסקית בימים של חוסר וודאות
4 דקות קריאה
קרא עוד...
5 טיפים להתמודדות עם חוות דעת שלילית
4 דקות קריאה
קרא עוד...





עוד באתר

הקטגוריות

כלים באתר

כלים לעסקים

אפליקציה חינמית לתכנון החתונה





שאלות ותשובות | תקנון | צור קשר | לעסקים
כל הזכויות שמורות © ואיו ריויוס בע"מ 2015
תנאי שימוש   |   הצהרת נגישות   |   משרות   |   צור קשר