mitformit

להמשך גלישה באתר

4 דרכים להרגיע לחץ לפני החתונה


יחסים וזוגיות | 09:36 15/03/2018 | זמן קריאה: 3 דקות

חתונה היא אירוע נפלא, אבל לא מרגיע במיוחד. אחרי חודשים של הכנות, התרוצצויות, אתגרים ומכשולים, הזמן הולך ומתקרב לעבר האירוע הגדול ואת מרגישה שאת לחוצה וחרדה בצורה שלא נעימה ולא בריאה לך. לא נגיד לך לעולם “תירגעי”, כי זה נורא מעצבן. כן נגלה לך 4 שיטות מהירות וקלות להרגעת הלחץ שלפני החתונה


 יש כלות שמתהלכות ביום החתונה שלהן ברוגע מוחלט ובלי שום דאגה בעולם, ויש את אלו שהופכות לפקעת עצבים ולחץ בשבועות שלפני החתונה וככל שהזמן מתקרב לעבר היום הגדול. אם את לא בקבוצה הראשונה, אנחנו כאן כדי לספר לך על שיטות בריאות יותר להתמודד עם הלחץ שלפני החתונה מאשר אכילה, שתייה או עישון מוגזמים. השיטות שלנו יביאו אותך ליום החתונה נראית ומרגישה הכי טוב שאפשר.


תמונה: אספוסה


תמונה: ברצי

תנוחת הדג

יוגה היא שיטה מושלמת להרגעה, כי היא עוסקת בגוף ובנפש כאחד ומספקת שיטות פרקטיות להרגעה עצמית ולהחזרת מערכת העצבים לאיזון כשהיא יוצאת ממנה לכיוון הלחץ והחרדה.
יש כמה תנוחות יוגה משקמות שיעילות במיוחד להרגעת המערכת. אחת מהן היא תנוחת הדג. בתנוחת הדג אנחנו שוכבות ללא תזוזה על בולסטרים שתומכים בריאות שלנו. בתנוחה הזו, קחו עשר נשימות עמוקות וקבועות. כך תוכלו להרגיע את נפש באמצעות המנח המושלם לריאות שלכן. 



תמונה: ברצי

הרימי רגליים

תנוחה נוספת היא כאשר הרגליים שלנו למעלה, נשענות על קיר. התנוחה הזו מעולה לרגליים כואבות מהתרוצצויות של הכנות טרום חתונה, להורדת נפיחות, להזרמת דם לאיברים חיוניים, ולהרגעת הנפש. נסו להישאר בתנוחה זו למשך חמש דקות. 
אתן יכולות גם להוריד את הרגליים ל 45 מעלות, ולהישאר שם, במקום להישאר עם הרגליים ב 90 מעלות מעלה. נסו לקחת נשימות עמוקות במנח זה.



תמונה: שחר דרורי

נשימה

תרגילי נשימה הם יעילים במיוחד לשינוי מוחלט של המצב הנפשי הפנימי שלנו בכמה דקות בלבד. יש אינספור עדויות מחקריות לכך שהרגעת הנשימה מרגיעה את מערכת העצבים. התאמה של הנשימה לתנועה מעוררת את מערכת העצבים הפרה-סימפטית, היא מערכת העצבים המרגיעה שלנו, והיא משחררת לנו אנדורפינים לנוח אשר גורמים לכל מערכות הגוף לעבוד בצורה חלקה יותר.

בכל מקום בו אתן נמצאות, ובמיוחד אם אתן מרגיעות את החרדה והלחץ גואים, עצרו ונשמו נשיקות עמוקות ככל האפשר. פנימה והחוצה, למשך 20 נשימות עמוקות לפחות. אם אתן יכולות לעצום עיניים תוך כדי, מה טוב. 



תמונה: יניב כאדר

דמיון מודרך

דרך נוספת להרגעה מהירה ויעילה של מערכת העצבים היא באמצעות דמיון מודרך. דמיון מודרך יכול להיות בהדרכה של אדם אחר, או שלכן לעצמכן – כל מה שעובד לכן, תעשו. 

אם אתן רוצות לנסות, עכשיו זה זמן מצוין. כבו את הטלפון וכל גורם אחר שיכול להרעיש ולהפריע לכם, קראו עד סוף הפסקה, אחריה שבו בנוח, עצמו עיניים ודמיינו שאתן במקום שמרגיע אתכן במיוחד. זה יכול להיות שכיבה בחוף הים, הליכה בשביל ביער, ישיבה על צוק למול נוף פראי, שחייה במים, בילוי מרגיע עם אהוב לבכן ועוד. בכל תרחיש שבחרתן לעצמכן, היכנסו אליו והפעילו את כל החושים – מה אתן רואות, שומעות, חשות, מרגישות... לדוגמא, אם בחרתן בחוף היום, הרגישו את מגע החול הנעים מתחת לגוף שלכם, את השמש המחממת אתכן, הקשיבו לרחש הגלים. המשיכו משם – אילו קולות נוספים אתם שומעים? אילו מראות אתן רואות? האם אתן לבד או שמישהו נמצא אתכם? הקדישו כמה דקות טובות להיכנס לתרחיש המרגיע הזה, או לתרחיש מרגיע אחר שבחרתן לעצמכן.

שתהיה חתונה שמחה ורגועה.

עוד טיפים ומדריכים שיעזרו לך לשמור על סדר והרבה יותר רוגע >

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו